VyVolení 3: teorie sedmi

Televize Prima si zaregistrovala sedm ochranných známek souvisejících s VyVolenými. VV - Noví hrdinové, VV - Džungle, VV - Zámek, VV - Vězení, VV - Zrcadlo, VV - Klec a VV - Akvárium. Co znamenají? Zatím můžeme jen spekulovat, tady jsou možné teorie.
Teorie 1: Jistota

Prima si zaregistrovala víc známek, jako hlavní název ale bude používat jen jednu. Je zcela běžné, že televize (a nejen televize) si registrují víc známek, ne všechny pak ale použijí. Bývá to z ochranných důvodů (registrují si související názvy, které by někdo mohl zneužít) a nebo televize v době registrace ještě neví, který z názvů nakonec použije. Často je to také otázka hodnoty nápadu, který si chce společnost takto pojistit. Markíza si například nedávno nechala registrovat názvy Česko a Slovensko hledají SuperStar, ačkoli společný projekt s Novou zatím neohlásila. Teorii ,,jistota" by nasvědčovalo, že jedna varianta (Noví hrdinové) je nakonec oficiálním názvem show. Proti mluví fakt, že například VV-Zrcadlo nezní zrovna jako název, který by chtěl někdo použít pro název celé show.

Teorie 2: Místnosti

Pokud nejde o alternativní hlavní názvy, jde o názvy související s hrou. V diskusích se zmiňovala chudá a bohatá část, ale z názvů je zřejmé, že jen s chudobou a bohatstvím názvy nekorespondují. Názvy připomínají spíš místnosti z Pevnosti BoyardJ Mohlo by jít tudíž o názvy místností a částí domu. Je dost možné, že Prima chce celou show zatraktivnit a tak bude soutěžící posílat do různých částí domu za odměnu - nebo za trest.

Teorie 3: Stádia hry

Názvy mohou znamenat stádia hry. Ať už stádia v průběhu týdnů a měsíců (tematické týdny?), tak možná v průběhu jednoho týdne. Nejsilnějšími dny byly pro VV vždy ,,eventy" jako Zúčtování, Výzva a Duel, bylo by tedy jen logické dát i dalším dnům punc výjimečnosti. Zaregistrovaných názvů je sedm, každý den by tedy mohl být jiný.

Teorie 4: Reklamní tah

Konspirační teorie. Zaregistrované názvy mají jediný cíl. Vyvolat zájem lidí o VV3, probudit zvědavost a rozproudit diskusi. Tomu ale moc nevěřím, Prima by příliš riskovala, že se tahle strategie obrátí proti ní.

Příliš mnoho názvů

Ať už nakonec oněch sedm názvů znamená cokoli, v případě, že Prima hodlá využít všechny, riskuje. Z marketingového hlediska je vždy těžší budovat víc silných značek, představit je, vysvětlit o co jde a pokud by šlo o speciální ,,vychytávky", hrozí Primě, že spotřebuje příliš mnoho sil na jejich realizaci a nezbude jí dost energie na vyprávění samotného příběhu a prokreslení psychologie postav (tak, jako se to stalo v případě Celebrity Campu). Snadno by se v honbě za efektem mohla soustředit na povrchní velké věci a mohlo by se jí dokonce stát, že z VyVolených udělá game show.

Samozřejmě, všechno tohle jsou spekulace. Pokud vím, nic podobného, jako si Prima zaregistrovala, ve třetích maďarských VV nebylo (i když se to vzhledem k jazykové bariéře těžko ověřuje) a tak se zatím můžeme jen drbat za uchem. Bude to změna k lepšímu a nebo Prima naběhla do slepé uličky, na jejímž konci se rozmázne s rukama a nohama od seb? Až se dozvíme jména lidí, kteří za tímhle nápadem stojí, budeme možná o něco chytřejší. Zatím ve mně sedm záhadných názvů sice probouzí zvědavost, ale také pochyby a nedůvěru.

Máte jinou teorii? Podělte se o ni v diskusi.

Share on Google Plus

About Lukáš Franta

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentářů: